دکمه بستن
دو راه پیش رو داری: جا زدن یا ادامه دادن؟

دو راه پیش رو داری: جا زدن یا ادامه دادن؟

نوشته شده توسط دکتر رحیم زاده

همیشه همه چیز آن‌طور که می‌خواهی پیش نمی‌رود... گاهی زندگی ضدحال‌هایی به تو می‌زند که حس می‌کنی دیگر نمی‌توانی ادامه بدهی. شاید دلت بخواهد زیر پتو پنهان شوی و از همه چیز فاصله بگیری. این احساس برای همه پیش می‌آید؛ لحظاتی که فکر می‌کنی همه چیز به هم ریخته و از خودت می‌پرسی: "حالا چه کار کنم؟"

دو راه پیش روی تو

در این لحظات، همیشه دو راه پیش روی توست: یا این‌که کم بیاوری و همه آرزوها و هدف‌هایت را فراموش کنی و بگویی: "بی‌خیال!" یا این‌که بگویی:

"مهم نیست چقدر اذیت بشم، مهم نیست تا کی دنیا به کامم نباشه... مهم اینه که تا وقتی به هرچی که می‌خوام نرسم، پا پس نمی‌کشم!"

شکست مقدمه‌ای برای پیروزی

دوست خوبم، همیشه یادت باشد که وقتی هدف‌های بزرگ در ذهن داری، باید سختی‌ها و تلخی‌های مسیر را هم در نظر بگیری. گاهی برای رسیدن به یک پیروزی، باید صدها بار شکست بخوری. اما این شکست‌ها نباید تو را از ادامه مسیر منصرف کنند. بلکه باید انگیزه‌ای باشند تا بیشتر تلاش کنی.

رابطه مستقیم بین هدف و جا نزدن

رسیدن به هدف، رابطه‌ای مستقیم با جا نزدن دارد. همان جایی که فکر می‌کنی همه چیز تمام شده، همان لحظه‌ای که نفست بریده از مشکلات و فکر می‌کنی دیگر ادامه دادن فایده‌ای ندارد، عشق به رویاهات دستت را می‌گیرد و تو را بلند می‌کند. این همان لحظه‌ای است که باید بگویی: "من ادامه می‌دهم!"

پیام پایانی

پس، هیچ‌وقت تسلیم نشو و به یاد داشته باش که هر شکست می‌تواند پله‌ای برای موفقیت باشد. اگر بتوانی از هر شکست درس بگیری و با انرژی بیشتر به مسیر ادامه دهی، به هدف‌های بزرگت نزدیک‌تر خواهی شد.

با آرزوی موفقیت برای تک‌تک شما عزیزان.

نویسنده: دکتر رحیم زاده