تحلیل آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی
این آزمون در کنار آزمون ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی تکمیل کننده یکدیگر هستند. در آزمون ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی به مرور مباحث نیم سال اول دوازدهم پرداخته شد و در آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی به مرور مباحث پایه دهم و یازدهم پرداخته شد. این دو آزمون اساساً هر آنچه که از اول سال تحصیلی دوازدهم به مطالعه آن مشغول بودیم را برای ما مرور میکرد.
تحلیل درس ریاضی در آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی
در درس ریاضی سؤالاتی که از الگو و دنباله مطرح شده بود، میتواند منبع خوبی برای سؤالات کنکور باشد بهگونهای که اگر سوالی از مبحث الگو و دنباله در کنکور طرح شود، مشابه سؤالات این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی خواهد بود. سؤال 115 که از مبحث عبارتهای جبری بود، سؤال فوقالعادهای بود که از تمرینهای کتابدرسی طرح شده بود و احتمال آمدن آن در آزمون سراسری کنکور بسیار زیاد است. سؤال 116 نیز سوال به نسبت خوبی بود. سؤالاتی که از معادله درجهدو و تعیین علامت طرح شده بود، سؤالاتی ضعیف و متوسط بودند. سؤالاتی که از بحث معادله طرح شده بود، سؤالات خوبی بودند و از لحاظ سطحی متوسط روبهبالا بودند. سؤالات لگاریتم و نمودار لگاریتمی نیز سؤالات خوبی بودند و میتوانستند منبع خوبی برای سنجش دانشآموز سر جلسه آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی باشد. درصد برای دانشآموزان قوی بالای 60 درصد، برای دانشآموزان متوسط بین 40 الی 60 درصد و برای دانشآموزان ضعیف پایینتر از 30 درصد بود. بهعنوان پیشنهاد آخر، اصلاً اهمیتی ندارد در این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی چه درصدی را کسب کردهاید، آن چیزی که اهمیت دارد تحلیل این آزمون است، پس به طور کامل این آزمون را تحلیل کنید و روش حل تکتک سوالات آن را یاد بگیرید.
تحلیل درس فیزیک در آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی
سؤالاتی که از درس فیزیک طرح شده بود همگی تکراری بودند و ایده های آنها را در آزمونهای قبلی دیده بودیم. سهم سؤالات حفظی که در این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی طرح شده بود به نسبت زیاد بودند در نتیجه درصد 30 الی 40 درصد برای دانشآموزان تازهکار مناسب بود و دانشآموزانی که از تسلط خوب و بالایی برخوردار بودند، درصد 70 و 60 برای آنها قابلانتظار بود. دانشآموزان قوی نیز میتوانستند تمام سؤالات را در تایم استاندارد خود پاسخ دهند و درصد 80 الی 90 درصد برای آنها قابلانتظار بود. در این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی، گزینشگر آزمون میتوانست بهجای گزینش سؤالات حفظی، سؤالاتی که کمبودشان در این آزمون حس میشد مثل سوال چگالی مخلوط از فصل یکدهم، سوال لولههای U شکل و اصل برنولی از فصل دوم دهم و \...\.... . فصل دوم دهم از لحاظ اینکه در کنکورهای اخیر دچار حذفیات شده بود توجه زیادی به آن در این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی نشده؛ ولی در کنکور 1404 که این فصل از حذفیات کمتری برخوردار است، باید توجه بیشتری به آن در این آزمون میشد. سؤالاتی که از فصل سوم کتاب دهم مطرح شده بود، سؤالات خوبی نبودند و از چالش خاصی برخوردار نبودند و بهاصطلاح آبکی بودند. سؤالات بخش توان و بازده از فصل سوم دهم، سؤالات خوبی بودند و در سطح کنکور بودند و سؤالات پرتاب گوی و سطح شیبدار میتوانست بهتر طرح شوند و اما سؤالاتی که از فصل چهاردهم طرح شده بودند، میتوان گفت نقطه قوت این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی بودند، سؤالاتی که از مبحث انبساط طولی و حجمی طرح شده بود، سؤالات واقعاً خوبی بودند. در نهایت سطح آزمون زیاد بالا نبود؛ ولی پیشنهاد ما این است که حتماً تحلیل ویدئویی آن را ببینید.
تحلیل درس زیست در آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی
این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی ضعیفترین آزمون در کل تاریخ آزمونها بود، اصلاً منبع خوبی برای جمعبندی دهم نبود. از لحاظ بودجهبندی تعداد سؤالات، سطح سؤالات آزمون، نداشتن محتوای خاصی و حتی استفادهنکردن از نکات روتین آزمونهای قبل همگی موجب شده بودند این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی به ضعیفترین آزمون تبدیل شود. البته همه اینها به این معنی نیست که اگر دانشآموزی درصد پایینی در زیست کسب کرده، در درس زیست ضعیف است؛ چون سؤالات غلط از لحاظ علمی در بین سؤالات دیده میشد. پیشنهاد ما این است که حتماً متن کتابدرسی دهم را یکبار دیگر مرور کرده و آزمونهای برگزار شده مؤسسات دیگر را بررسی کنند.
تحلیل درس شیمی در آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی
درس شیمی نیز، گزینشگر آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی بهجای اینکه از سؤالات تألیفی استفاده کند و آن را در آزمون بیاورد، سؤالات کنکورهای سالهای گذشته را در این آزمون گزینش کرده بود و این کار عملاً بیاحترامی به دانشآموزانی بود هزینه ثبتنام در این آزمون را داده بودند. سطح سؤالات نه خیلی سخت بود و نه خیلی آسان و در کل از سطح متوسطی برخوردار بودند. سؤال 90، سوال دشواری بود و اگر آن را حل نکردید، کار درستی در این آزمون ۲۸ دی ماه ۱۴۰۳ قلمچی بود. دانش آموزانی که درصد بالای 70 را کسب کرده بودند جزو افراد قوی محسوب می شوند. پیشنهاد ما این است که سوالات رشته ریاضی دوازدهم را حتماً بررسی کنند چون از ایده های جدیدی برخوردار بود.