دکمه بستن
برنامه‌ریزی و آزمون‌های سه روز یکبار در دوران کنکور - دکتر پیمان رحیم زاده

برنامه‌ریزی و آزمون‌های سه روز یکبار در دوران کنکور

توسط: دکتر پیمان رحیم زاده | رتبه ۲ کنکور ۹۴ | مدیر و موسس مپ

مهم‌ترین کاری که باید توی این بازه انجام بدی

در دوران نزدیک به کنکور، مهم‌ترین کاری که هر داوطلب باید انجام دهد، تمرکز روی تثبیت مطالب خوانده‌شده است. در این بازه، زمانی برای یادگیری مطالب جدید وجود ندارد و بهتر است تمام انرژی و وقت خود را روی مرور و تثبیت مطالب قبلی بگذارید. با استفاده از روش‌هایی مانند خلاصه‌نویسی، مرور سریع و تمرین تست‌های مهم می‌توانید بهترین استفاده را از زمان باقی‌مانده داشته باشید.

اینجوری یه ماهه همه درساتو جمع کن

برای اینکه بتوانید در یک ماه پایانی کنکور همه دروس را جمع‌بندی کنید، بهترین راه استفاده از آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده و برنامه‌ریزی دقیق روزانه است. دکتر پیمان رحیم زاده پیشنهاد می‌کند که در این مدت به جای مطالعه عمیق و طولانی مباحث جدید، روی مرور سریع دروس و تمرین تست‌های جامع تمرکز کنید. هر روز باید بر اساس یک برنامه مشخص عمل کنید و سعی کنید تمام دروس اصلی و پایه‌های مختلف را در این مدت مرور کنید.

همه باید سه روز یکبار آزمون بدن؟

یکی از سوالات رایج در میان داوطلبان این است که آیا همه باید آزمون‌های سه روز یکبار را اجرا کنند یا خیر؟ دکتر پیمان رحیم زاده معتقد است که آزمون‌های سه روز یکبار برای هر داوطلبی که به دنبال افزایش دقت و سرعت خود است، مفید است. این آزمون‌ها نه‌تنها به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنید، بلکه شما را برای شرایط آزمون اصلی آماده‌تر می‌کنند. اما اگر داوطلبی احساس می‌کند که به تمرین بیشتری در بخش‌های خاصی نیاز دارد، می‌تواند برنامه آزمون‌های سه روز یکبار را کمی انعطاف‌پذیر کند و بیشتر روی تقویت نقاط ضعف خود تمرکز کند.

جمع‌بندی:

در دوران منتهی به کنکور، تمرکز روی تثبیت و مرور مطالب، استفاده از آزمون‌های سه روز یکبار و برنامه‌ریزی دقیق و منظم، مهم‌ترین عوامل موفقیت هستند. دکتر پیمان رحیم زاده، رتبه ۲ کنکور ۹۴، به داوطلبان توصیه می‌کند که با مدیریت درست زمان و انرژی خود، به بهترین نحو از این بازه استفاده کنند و آمادگی خود را برای آزمون نهایی تقویت کنند.

نویسنده: سانیار صالحی